آشنایی با نرده چوبی

5/5 - (1 امتیاز)

نرده های چوبی همان نرده های اولیه ای هستند که اجداد ما در قدیم از آن ها برای حصار کشی و یا تعیین محدوده های امن خود استفاده می کردند و اینک با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد طرح های نوین در صنعت بهره گیری از متریال چوبی ما با نرده هایی مواجه هستیم که کماکان از چوب ساخته می شوند اما در کنار آن از مواد پلیمری و پلاستیک ABS نیز در ساختشان بهره گیری بعمل می آید تا به لحاظ دوام و پارامترهای مقاومتی در برابر شرایط سرما و گرمای محیطی بسیار ایده آل جلوه نمایند. در ادامه با شرکت استیل نصر همراه شوید تا شما را در خصوص آشنایی با نرده چوبی بیشتر راهنمایی نماییم.

آشنایی با نرده چوبی

در ابتدا باید به شما بگوییم که امروزه هیچ نرده چوبی بصورت 100٪ از چوب درختان تهیه نمی شود و در کنار آن ها حتما از متریال پلیمری و پلاستیکی نیز استفاده می شود؛ چرا که به خودی خود چوب نمی تواند از دوام و ماندگاری بالایی خصوصا در شرایط سرما و همچنین محیط های رطوبتی برخوردار باشد و به همین منظور تولید کنندگان نرده های چوبی چاره ای جز استفاده از مواد صنعتی دیگر برای رفع این نقطه ضعف نرده های چوبی نداشته و ندارند!

از نرده های چوبی امروزه با توجه به ساختار مستحکم و مقاومت فوق العاده مطلوب آن ها می توان در انواع و اقسام موقعیت های مکانی همچون:

  • فضاهای داخلی به عنوان یک محصول دکوراتیوی
  • تراس یا بالکن واحد های مختلف به عنوان جان پناه
  • استفاده به عنوان حصار و دورچین
  • محیط های کنار باغچه، آلاچیق و استخر
  • و همینطور راه پله ها

استفاده نمود.

البته یادتان باشد که زمینه های مصرفی این جنس از نرده ها بسیار متنوع بوده و به همین خاطر تنها کافی است در هر موقعیتی که قصد اجرای پروسه نرده گذاری را کرده اید نیم نگاهی هم به این مدل از نرده های جذاب و پر فروش موجود در بازار کشورمان بی اندازید.

آشنایی با نرده ها چوبی

آشنایی با نرده ها چوبی

معرفی انواع نرده های Wood

اگر فضای مورد نظر شما بصورت کلی؛ یعنی از آغاز تا انتهای خود بر روی یک سطح همواره قرار داشته باشد، شما باید از نرده های چوبی صاف برای ایجاد حصار و محافظت از آن استفاده کنید. اما اگر فضای مورد نظرتان در یک اختلاف ارتفاعی مستقر شده باشد، دیگر استفاده از نرده های صاف برایتان ممکن نیست و در چنین موقعی باید دست به دامن خرید نرده های گرد چوبی برای خود شوید.

از نظر کیفی هیچ تفاوتی بین نرده های چوبی صاف و گرد وجود ندارد اما خوب به لحاظ قیمتی باید بدانید که این نرده های گرد چوبی هستند که با هزینه بیشتری تهیه و در محل مورد نظر شما مشتریان ارجمند نصب می شوند.

حال که بحث به قیمت خرید و فروش نرده های چوبی رسید بد نیست شما را با پارامترهای موثر در تعیین قیمت این قبیل از محصولات استیل نصر آشنا نماییم که عبارتند از:

  • نوع مدل نرده (صاف یا گرد بودن آن)
  • متراژ و مساحت نرده کشی
  • تراکم پروفیل های به کار رفته در ساخت محصول
  • نوع چوب به کار رفته در ساخت نرده
  • نوع رنگ و هزینه حمل و نصب محصول

می باشد.

کلام آخر

مخاطبان استیل نصر و علاقه مندان به استفاده از نرده های چوبی باید بدانند که استفاده از این نرده ها در هر نوع محیط خانگی، اداری و تجاری امکان پذیر است و می توان حتی در صورت تمایل همچون نرده های استیل از این جنس نرده ها نیز در کنار دیگر متریال رایج صنعتی همچون: فلز، شیشه و … استفاده نمود.

این جنس از نرده ها به نسبت نرده های استیل از پروسه نصب راحت تری برخوردار هستند اما خب فرآیند نگهداری از آن ها نیز به مراتب بیشتر و دشوارتر از مدل های استیل است! ضمن اینکه نرده های چوبی کار شده در فضاهای باز و بدون سقف در مقابل نور خورشید بسیار مقاوم هستند و دچار تغییر رنگ نمی شوند؛ این در حالی است که نرده های استیل با گذر زمان و در صورت باقی ماندن زیر نور خورشید دچار تغییر رنگ در قسمت های مختلف خود می شوند.