خمکاری لوله استیل

5/5 - (1 امتیاز)

لوله های استیل در بازار امروز جهانی از زمینه های مصرفی گوناگونی برخوردار هستند. کیفیت و استحکام آنان در کنار خاصیت های مکانیکی و شیمیایی که تاکنون از خود نشان داده اند، سبب گشته تا به راحتی بتوان از پروفیل های Steel در صنایع مختلفی اعم از: خودروسازی، هوا و فضا، ساختمان سازی، پتروشیمی، نفت و گاز، زمینه های دکوری و … استفاده نمود. در ادامه با استیل نصر همراه شوید تا شما را با مواردی قابل توجه در خصوص خمکاری لوله استیل آشنا نماییم.

خمکاری لوله استیل

امروزه در صنایع مختلفی از پروفیل های استیل استفاده می شود که بی شک تنها دلیل این میزان توجه به آن ها نیز مربوط به شایستگی هایشان می شود. برای خمکاری لوله استیل از گذشته تاکنون روش های مختلفی وجود داشته و در حال حاضر نیز روش های نوین دیگری هم به آن ها اضافه شده است. از جمله این روش ها بایستی به:

  • خمکاری پرسی
  • خمکاری غلتکی
  • خمکاری کششی
  • خمکاری فشاری

اشاره کرد.

دوستان و علاقه مندان به صنعت استیل کاری توجه داشته باشید؛ پروسه خمکاری پروفیل استیل با فرآیند خمکاری میل گرد و حتی لوله های فولادی نیز متفاوت است. این بدان معنا می شود که باید پیش از آغاز به خم کردن پروفیل های استیل حتما مشخص کنید که:

  • اولا قرار است از لوله ها در چه زمینه هایی استفاده شود؟
  • دوما جنس یا گرید استیل لوله ها چه می باشد؟
  • سوما هزینه انجام کلی این فرآیند چقدر خواهد بود؟

در بخش بعدی حتما برایتان بصورت مختصر و مفید در خصوص هر یک از روش های مذکور صحبت خواهیم کرد.

خمکاری لوله استیل

خمکاری لوله استیل

معرفی روش های خمکاری پروفیل های Steel

خمکاری پرسی:

در این روش ما از یک قالب نیم دایره ای استفاده می کنیم. لوله مورد نظر از نقطه ای که باید دچار خمیدگی شود، بر روی قالب قرار می گیرد. سپس از دو طرف با توجه به بازوهای هیدرولیکی دستگاه فشار به دو طرف لوله وارد شده و سس خمیدگی آن برایتان می شود. روش خمکاری پرسی از نوع روش های سرد؛ یعنی قابل انجام در دمای اتاق بحساب می آید.

این روش، ارزان قیمت برای شما صاحبان صنعت و مشاغل بوده اما خب ضعف هایی هم دارد. زیرا در روش پرسی خبری از دقت بالا در انجام پروسه خمکاری و کنترل 100% بر روی تمای قیمت های لوله وجود ندارد. بیشتر از این روش برای خمکاری پروفیل ها در صنعت مبلمان سازی استفاده می شود.

خمکاری غلتکی:

در این روش برای خم کردن لوله استیل از سه غلتک با قابلیت تنظیم فاصله از هم و همینطور زاویه آنان نسبت به یکدیگر استفاده می شود. به کمک روش غلتکی می توان پروفیل های استیل را حتی برای زاویه های پیچیده نیز خم کرد. میزان کنترل در این روش بسیار بالا است و هزینه انجام آن به نسبت نوع پرسی نیز بیشتر می باشد. البته که فراموش نکنید در این روش بایستی ابتدا اندازه و ضخامت و زاویه مورد نیازی که لوله باید به اندازه آن خم شود نیز مشخص گردد.

خمکاری کششی:

اگر قرار است از پروفیل های استیل مدنظرتان در زمینه های دکوراتیوی استافده کنید، شک نکنید که خمکاری کششی می تواند یک گزینه ایده آل برایتان باشد. در این روش قالب ها بصورت ثابت و بی حرکت فیکس می شوند و این گیره های هستند که متحرک هستند تا سبب خم شدن لوله برایتان گردند.

خمکاری فشاری:

خمکاری فشاری بیشتر برای زمینه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که هر دو سمت پروفیل شما به یک اندازه نیاز به خم شدگی دارد. در این روش نیز همچون روش کششی قالب ثابت و گیره های هستند که متحرک می باشند.